Tuesday, December 31, 2019

meaning - 「○○は草」とはどういう意味でしょうか?


Abemaの麻雀チャンネルを見ていたら、人のコメントの一部または全部をコピーして、最後に「は草」を付けて送信する人がいました。


例えば、コメント欄がとても盛り上がっていた時に「コメント読みてえのに多すぎて読めねえんだよ だから各自で控えろ」というコメントがありました。


これに対して




コメントを控えろは草



と送ってきました。


このようなことをいろんなコメントでずっと繰り返していました。これはただの荒らしかもしれないけど、何か意味があるなら知りたいです。



Answer



草 is Internet slang that means "laugh", "laughable", and 「笑える」,「うける」,「面白い」 in Japanese.


"w" is Internet slang that means "laugh", "laughable". People use it like "wwwwwwww" when they want to emphasize "w", and "wwwwwwww" looks like grass growing. So 草 came to mean "laugh", "laughable" as Internet slang.


Source:https://kw-note.com/internet-slang/kusa/


No comments:

Post a Comment

digital communications - Understanding the Matched Filter

I have a question about matched filtering. Does the matched filter maximise the SNR at the moment of decision only? As far as I understand, ...