If someone points a gun at Reuvein's head and tells him, "Kill this Jew or I'll kill you," the halachah is that Reuvein must let himself be killed. What if someone points a gun at Reuvein's head and tells him, "Kill this non-Jew or I'll kill you."
What is the halachah in that scenario?
Answer
It's not clear what the Halocho is regarding killing a non Jew. The texts have all been censored to make them PC.
The Rambam in הלכות רוצח ושמירת נפש - פרק שני says:
יא בָּרִאשׁוֹנָה מִי שֶׁהָרַג גֵּר תּוֹשָׁב אֵינוֹ נֶהֱרָג עָלָיו בְּבֵית דִּין שֶׁנֶּאֱמַר (שמות כא-יד) 'וְכִי יָזִד אִישׁ עַל רֵעֵהוּ'. וְאֵין צָרִיךְ לוֹמַר שֶׁאֵינוֹ נֶהֱרָג עַל הָעַכּוּ''ם.
The Kesef Mishneh then adds:
ישראל שהרג גר תושב וכו'. במכילתא וכי יזיד איש על רעהו רעהו להוציא את אחרים ומשמע לרבינו דגר תושב בכלל אחרים כמו שהוא לענין גלות כמו שיתבאר. איסי בן עקיבא אומר קודם מתן תורה היינו מוזהרים על שפיכות דמים לאחר מתן תורה שהוחמרו הוקלו באמת אמרו פטור מדיני בשר ודם ודינם מסור לשמים.
It would appear that a Jew only gets a heavenly, but not a corporeal, punishment for killing a non-Jew.
In that case it doesn't seem he'd be allowed to choose to get killed rather than kill the non-Jew.
After further research:
According to the Gemara in Pesachim (25b) the reason for getting killed rather then killing is because of מאי חזית דדמא דידך סומק טפי דילמא דמא דההוא גברא סומק טפי - who says your blood is redder than his.
Rashi there explains:
מאי חזית דדמא דידך סומק. כלומר, כלום באתה לישאל על כך אלא מפני שאתה יודע שאין מצוה עומדת בפני פיקוח נפש, וסבור אתה שאף זו תדחה מפני פיקוח נפשך, אין זו דומה לשאר עבירות דמ''מ יש כאן אבוד נפש, והתורה לא התירה לדחות את המצוה אלא מפני חיבת נפשו של ישראל וכאן עבירה נעשית ונפש אבודה. מי יאמר שנפשך חביבה לפני המקום יותר משל זה? דילמא של זה חביבה טפי עליו! ונמצא עבירה נעשית ונפש אבודה.
Rashi explicitly says 'how do you know that Gcd prefers your life more than the other Jew's life?
And again in Yoma (82b):
מאי חזית דדמא דידך סומק טפי. כלומר מאי דעתיך למשרי מילתא משום וחי בהם ולא שימות בהם? טעמו של דבר לפי שחביבה נפשן של ישראל לפני המקום יותר מן המצות. אמר הקב''ה תבטל המצוה ויחיה זה! אבל עכשיו שיש כאן ישראל נהרג והמצוה בטילה למה ייטב בעיני המקום לעבור על מצותו? למה יהיה דמך חביב עליו יותר מדם חבירך ישראל:.
Here Rashi mentions twice that מאי חזית is referring to Jews only.
No comments:
Post a Comment